Tuesday 20 September 2016

Great !! China Like Never Before




Kalau ada yang berhajat untuk ke china selatan, saya cadangkan anda untuk pergi diantara 7 tempat menarik untuk dilawati di sekitar china selatan ni.


1. Canton Tower , Guangzhou


Bagunan ke 4 tertinggi di dunia, sekaligus diiktiraf sebagai sebagai menara tertinggi yang ada di China.

2. Zhangjiajie’s Rock Column Forest


Tempat ini terletak di wiliyah Hunan, China. Inilah tempat di mana berlangsungya pengambaran filem Avatar.

3. The Southern Great Wall of China


Yang ini saya rasa anda pun sudah tahu! diantara tempat yang menjadi tarikan utama di china dan pernah disenaraikan dalam 7 keajaiban dunia.

4. Huangguoshu Falls




Air terjun terbesar di negara China, terletak di Wilayah Guizhou.

5. Suzhou City



Salah satu bandar metropolitan yang cantik di China.Tempat ini telah membuatkan ramai photographer jatuh cinta dengan keunikan permandangan disini termasuk jambatan yang tidak terkira panjangnya. Terletak di Suzhou, berdekatan dengan Shanghai.

6. Dragon Well Tea Garden


Sebut sahaja teh hijau, semua orang pun tahu ‘teh hijau’ yang berkualiti datangnya dari negara China, jadi kalau anda datang ke sini jangan terlepas untuk dapatkan sendiri pelbagai jenis teh yang berkualti. Lokasinya di Hangzhou

7. The Forbidden City



The Forbidden City terletak di pusat kota Beijing, The Forbidden City adalah istana terbesar di dunia seluas 72 hektar. 

Dibangun 1406-1420, kompleks istana ini terdiri dari 980 bangunan dengan 8.707 bilik yang dikelilingi oleh enam meter (20 kaki) longkang yang dalam dan sepuluh meter (33 kaki) tembok tinggi. 

Dua puluh empat Maharaja memerintah negara selama hampir 5 abad dari The Forbidden City sampai pelepasan Puyi, Maharaja terakhir Cina. Hari ini The Forbidden City Maharaja adalah sebuah museum dan salah satu tapak warisan paling popular di China.

No comments:

Post a Comment